З 21 квітня по 25 квітня учні 5-их класів нашого ліцею приймуть участь у заходах STEM-тижня.

Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). STEM-освіта спрямована на розвиток особистості через формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей з використанням трансдисциплінарного підходу до навчання, що базується на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і вмінь для розв’язання практичних проблем для подальшого використання їх у професійній діяльності.
Перший день присвячений конкурсу STEM-емблем «Я обираю STEM». Учні створили емблеми, залучивши не тільки штучний інтелект, а й свою фантазію і креативний підхід. Долучайтеся до голосування на кращу емблему. Голосуйте за посиланням https://ahaslides.com/IQRCC або за QR-кодом

STEAM — це розширення STEM, яке додає компонент мистецтва (Art). Якщо спершу склалось враження про STEAM, що це просто технічне навчання, то це не зовсім так: воно охоплює ширшу ідею поєднання креативності та технічних знань. STEAM вже містить творчі дисципліни, наприклад, дизайн, живопис, музику чи літературу. Тому учні розкрили свої творчість, креативне мислення у створенні STEM-писанок та великоднього декору.
День 2.
День інженера-конструктора
Одним із пріоритетів STEM-освіти є підвищення інтересу до технічних дисциплін. Учні побачать, що бути інженером чи математиком це зовсім не нудно, а навпаки – весело та цікаво. STEM-навчання поєднує в собі проєктний і міждисциплінарний підходи. Тому п’ятикласники побували у ролі інженерів-конструкторів, проектувальників. Проявили свої здібності у проєктуванні роботоруки, різноманітних конструкцій, створили макети нашої відбудованої школи, паркової зони. Учні використали конструктори, аплікацію, комп’ютерні програми.

















День 3 «На крилах STEM»

Сьогодні учні 5-х класів долучилися до проведення Першого STEM-дня в Україні у межах Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2025». Надихаюче гасло Заходу в 2025 році «На крилах STEM!».
Метою проведення Заходу є формування обізнаності суспільства щодо важливості STEM-освіти для науково-технічного прогресу, економічного розвитку держави та популяризація STEM-освіти.
Учні мали можливість ознайомитися з реальними прикладами застосування науки і технологій у повсякденному житті та зробити усвідомлений вибір щодо майбутньої професії. П’ятикласники підготували цікаву інформацію щодо історії та розвитку авіації у світі, спрогнозували її майбутнє. На уроці учні складали пазли, відповідали на питання вікторини з сервісом Kahoot, демонстрували моделі літаків, які виготовили власноруч.






День 4. День інтеграції
Інтеграція – це об’єднання окремих частин в одне ціле. STEM дає можливість поєднати науку, технології, інженерію та математику. Під знаком STEM (об’єднання) у 5-х класах пройшли інтегровані уроки «Пізнаємо природу + Математика + Інформатика», «Образотворче мистецтво + Математика».
Учні познайомилися з дихальною та кровоносною системами людини, дізналися, як відбувається газообмін у легенях, розглянули кровообіг. А от про серце, його вагу, ритм знайшли відповідь за допомогою математичних задач. Створили танграми «Серце». Також, використовуючи програму Scratch, прослухати серцебиття головного органу людини.
На уроці образотворчого мистецтва за темою «Паперопластика» учні не тільки створили виріб лелеки, а й дізналися прикмети, обряди, легенди, які стосуються символа України – лелеки. Учні підготували свої розповіді та шаблони заготовки, отримавши випереджальне завдання.
Застосовуючи знання з математики, діти порахували який розмах крил лелеки, середня вага, масштаб створених виробів; повторили властивості геометричних фігур, використаних для створення шаблонів.










День 5. День найрозумнішого STEMівця. Підведення підсумків.

У кінці тижня учні 5-х класів прийняли участь у STEM-вікторині, де відтворили свої знання, одержані на уроках STEM. Всі були дуже активні, завзяті, правильно відповідали на запитання, розгадували анаграми, ребуси, розшифровували послання, знаходили відповідності. Всі учні – переможці!








Проєктна діяльність, дослідження, конструювання – все це STEM. Учні 5-х класів допитливі, активні, креативні. Представляємо вашій увазі STEM-проєкти наших майбутніх дослідників, конструкторів, винахідників, дизайнерів.
Ремінний Олександр, Башмаков Кіріл, Татаровська Софія дослідили змішування кольорів та створили свої шедеври фарбами з натуральних барвників.



А Уманов Дмитро та Макаренко Микола
сконструювали Роборуку.

Ремінний Олександр, Касьянов Богдан, Татаровська Софія виявили сили навколо себе.


