І ЗАСІДАННЯ (серпень)
№ п/п | Зміст роботи | Відповідальний за проведення | Примітки |
1. | Про підсумки роботи з дітьми з ООП за 2024-2025 навчальний рік і завдання, що стоять перед асистентами вчителів на 2025-2026 навчальний рік. | Члени МО | |
2. | Про вибір голови та секретаря методичного об’єднання і план роботи на 2025-2026 навчальний рік. | Члени МО | |
3. | Про основні нормативні документи: -Розпорядження КМУ від 07 червня 2024 року №527-р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024—2026 роки»; -Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2025/2026 року. Лист МОН № 1/11233-25 від 29.05.2025; -Листа МОН України від _______________№__________________ «Про організацію 2025/2026 навчального року в закладах загальної середньої освіти»; -Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами у 2025/2026 навчальному році (Лист МОН від ___________________№________________); -Щодо організації інклюзивного навчання на 2025/2026 н.р. в закладі освіти; – Рекомендації МОіНУ Нові методичні рекомендації щодо оцінювання учнів з ООП від 05 серпня 2024 року; -Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації» (Лист МОН №111479-23 від 03.08.2023 року). | Заступник директора з навчально-виховної роботи Гудим О.О. Голова МО | |
4. | Про ведення обов’язкової документації асистента вчителя. | Голова МО | |
5. | Про правила розроблення і складання індивідуальної програми розвитку учнів інклюзивних класів. Обговорення ІПР. | Члени МО |
Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:
1.Опрацювати нормативні документи та науково-методичні документи інклюзивної освіти.
2.Виконання індивідуальних програм розвитку учнями з особливими освітніми потребами.
3.Забезпечити умови для адаптації учнів з ООП до шкільного життя у закладі освіти.
ІІ ЗАСІДАННЯ (жовтень)
№ п/п | Зміст роботи | Відповідальний за проведення | Примітки |
1. | Документація асистента вчителя: принципи ведення та корисні поради. | Голова МО | |
2. | Про організаційну роботу з батьками дитини з особливими освітніми потребами. | Практичний психолог Горохова І.Л. | |
3. | Про методи ефективної співпраці асистента вчителя з педагогами в системі інклюзивної освіти. | Асистент вчителя Веренич С.М. | |
4. | Обмін досвідом щодо підвищення кваліфікації. | Члени МО | |
5. | Різне. | Члени МО |
Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:
1.Здійснювати індивідуалізацію та диференціацію навчального процесу, оцінювати розвиток дитини на основі об’єктивних спостережень, тісно співпрацювати з батьками дитини та вчителями предметниками.
2.Постійно підвищувати рівень професійної майстерності асистентів вчителів.
3. Переглянути та привести у відповідність власні документи асистента вчителя.
ІІІ ЗАСІДАННЯ (січень)
№ п/п | Зміст роботи | Відповідальний за проведення | Примітки |
1. | Обговорення результативності освітнього процесу учнів з ООП на кінець першого семестру 2025-2026 н.р. | Члени МО | |
2. | Про сучасні педагогічні підходи і методи корекційної роботи та їх роль в умовах інклюзивного навчання. | Асистент вчителя Вірник К.Ю | |
3. | Про онлайн-сервіси для організації дистанційного та змішаного навчання дітей з ООП. | Асистент вчителя Семенова А.С. | |
4. | Використання сучасних технологій (електронні підручники, планшети, онлайн-ресурси) у роботі з дітьми з ООП. | Асистент вчителя Васильєва В.І. | |
5. | Різне. | Члени МО |
Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:
1.Виявити труднощі у реалізації індивідуальної програми розвитку та обговорення рішень щодо їх усунень.
2.Виконувати згідно з планом консультування роботу з батьками учнів з особливими освітніми потребами.
3.Використовувати у роботі з дітьми з ООП сучасні технології і корекційні матеріали.
4. Вивчати можливості онлайн-сервісів для організації дистанційного та змішаного навчання дітей з ООП.
ІV ЗАСІДАННЯ (березень)
№ п/п | Зміст роботи | Відповідальний за проведення | Примітки |
1. | Про оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП в умовах інклюзивного навчання відповідно розробленим і затвердженим критеріям оцінювання в закладі освіти. «Оцінювання без знецінювання». | Голова МО Дєхтярьова Е.І | |
2. | Про особливості корекційно-виховної роботи з дітьми з ООП. | Асистент вчителя Рибчинська Г.І. | |
3. | Про розвиток дрібної моторики та застосування ігрових методів навчанні для дітей з ООП. | Асистент вчителя Григорків І.Ф. Ємець Л.М. | |
4. | Різне. | Члени МО |
Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:
1.Використовувати у своїй роботі методи і прийоми диференційованого навчання та підтримки учнів з ООП.
2.Продовжувати впроваджувати оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП в умовах інклюзивного навчання відповідно розробленим і затвердженим критеріям оцінювання в закладі освіти.
3.Застосовувати ігрові методи навчання для роботі з дітьми з ООП і працювати над розвитком дрібної моторики у дітей з ООП.
V ЗАСІДАННЯ (червень)
№ п/п | Зміст роботи | Відповідальний за проведення | Примітки |
1. | Аналіз індивідуальних програм розвитку дітей з ООП, досягнуті цілі і труднощі у виконанні програм. | Члени МО | |
2. | Про роботу МО протягом навчального року, оцінка його діяльності, досягнень та недоліків та вдосконалення роботи методичного об’єднання на наступний навчальний рік. | Голова МО та члени МО | |
3. | Про підсумки роботи асистентів вчителів за 2025-2026 н.р. | Члени МО | |
4. | Різне. | Члени МО |
Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:
1.Опрацювати нову методичну літературу щодо інклюзивного навчання.
2.Ознайомитись і вивчити нові форми і методи роботи з дітьми з ООП.