1. Головна
  2. /
  3. МО асистентів вчителів
  4. /
  5. ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ...

ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ АСИСТЕНТІВ ВЧИТЕЛІВ на 2025-2026 навчальний рік

І ЗАСІДАННЯ (серпень)

№ п/пЗміст роботиВідповідальний за проведенняПримітки
1.Про підсумки роботи з дітьми з ООП за 2024-2025 навчальний рік і завдання, що стоять перед асистентами вчителів на 2025-2026 навчальний рік.Члени МО
2.Про вибір голови та секретаря методичного об’єднання і план роботи  на 2025-2026 навчальний рік.Члени МО 
3.Про основні нормативні документи:   -Розпорядження КМУ від 07 червня 2024 року №527-р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024—2026 роки»;   -Про підготовку закладів  освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду  2025/2026 року.            Лист МОН № 1/11233-25 від 29.05.2025;   -Листа МОН України від _______________№__________________ «Про організацію 2025/2026 навчального року в закладах загальної середньої освіти»; -Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами у 2025/2026 навчальному році (Лист МОН від ___________________№________________); -Щодо організації інклюзивного навчання на 2025/2026 н.р. в закладі  освіти;   – Рекомендації МОіНУ Нові методичні рекомендації щодо оцінювання учнів з ООП від 05 серпня 2024 року; -Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації» (Лист МОН №111479-23 від 03.08.2023 року).Заступник директора з навчально-виховної роботи Гудим О.О.   Голова МО
4.Про ведення обов’язкової документації асистента вчителя.         Голова МО
5.  Про правила розроблення і складання індивідуальної  програми розвитку учнів інклюзивних  класів. Обговорення ІПР.Члени МО

Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:

1.Опрацювати нормативні документи та науково-методичні документи інклюзивної освіти.

2.Виконання індивідуальних програм розвитку учнями з особливими освітніми потребами.

3.Забезпечити умови для адаптації  учнів з ООП до шкільного життя у закладі освіти. 

ІІ ЗАСІДАННЯ (жовтень)

№ п/пЗміст роботиВідповідальний за проведенняПримітки
    1.  Документація асистента вчителя: принципи ведення та корисні поради.Голова МО
2.Про організаційну роботу з батьками дитини з особливими освітніми потребами.Практичний психолог Горохова І.Л.
3.Про методи ефективної співпраці асистента вчителя з педагогами в системі інклюзивної освіти.Асистент вчителя Веренич С.М.
4.Обмін досвідом щодо підвищення кваліфікації.  Члени МО 
5.Різне. Члени МО

Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:

1.Здійснювати індивідуалізацію та диференціацію навчального процесу, оцінювати розвиток дитини на основі об’єктивних спостережень, тісно співпрацювати з батьками дитини та вчителями предметниками.

2.Постійно підвищувати рівень професійної майстерності асистентів вчителів.

3. Переглянути та привести у відповідність власні документи асистента вчителя.

 ІІІ ЗАСІДАННЯ (січень)

№ п/пЗміст роботиВідповідальний за проведенняПримітки
  1.  Обговорення результативності  освітнього процесу учнів з ООП на кінець першого семестру 2025-2026 н.р.Члени МО
2.Про сучасні педагогічні підходи  і методи корекційної роботи та їх роль в умовах інклюзивного навчання.Асистент вчителя Вірник К.Ю  
3.Про онлайн-сервіси для організації дистанційного та змішаного навчання дітей з ООП.Асистент вчителя Семенова А.С. 
4.Використання сучасних технологій (електронні підручники, планшети, онлайн-ресурси) у роботі з дітьми з ООП.Асистент вчителя Васильєва В.І.
5.Різне.Члени МО

Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:

1.Виявити труднощі у реалізації індивідуальної програми розвитку та обговорення рішень щодо їх усунень.

2.Виконувати згідно з планом  консультування роботу з батьками учнів з особливими освітніми потребами.

3.Використовувати у роботі з дітьми з ООП сучасні технології і корекційні матеріали.

4. Вивчати можливості онлайн-сервісів для організації дистанційного та змішаного навчання дітей з ООП.

ІV ЗАСІДАННЯ (березень)

№ п/пЗміст роботиВідповідальний за проведенняПримітки
1.Про оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП в умовах інклюзивного навчання відповідно розробленим і затвердженим критеріям оцінювання в закладі освіти. «Оцінювання без знецінювання».    Голова МО Дєхтярьова Е.І
2.Про особливості корекційно-виховної роботи з дітьми з ООП.Асистент вчителя Рибчинська Г.І.
3.Про розвиток дрібної моторики та застосування ігрових методів  навчанні для дітей з ООП.Асистент вчителя Григорків І.Ф. Ємець Л.М.
4.Різне. Члени МО

Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:

1.Використовувати у своїй роботі методи і прийоми диференційованого навчання та підтримки учнів з ООП.

2.Продовжувати впроваджувати оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП в умовах інклюзивного навчання відповідно розробленим і затвердженим критеріям оцінювання в закладі освіти.

3.Застосовувати ігрові методи навчання для роботі з дітьми з ООП і працювати над розвитком дрібної моторики у дітей з ООП.

V ЗАСІДАННЯ (червень)

№ п/пЗміст роботиВідповідальний за проведенняПримітки
1. Аналіз індивідуальних програм розвитку дітей з ООП, досягнуті цілі і труднощі у виконанні програм.Члени МО 
2.Про роботу МО протягом навчального року, оцінка його діяльності, досягнень та недоліків та вдосконалення роботи методичного об’єднання на наступний навчальний рік.Голова МО  та члени МО
3.Про підсумки роботи асистентів вчителів за 2025-2026 н.р.Члени МО
4.Різне.Члени МО

Рекомендації до виконання членам методичного об’єднання:

1.Опрацювати нову методичну літературу щодо інклюзивного навчання.

2.Ознайомитись і вивчити нові форми і методи роботи з дітьми з ООП.

Людям із порушенням зору