ПЛАН
роботи методичного об’єднання
вчителів предметів природничого циклу
на 2023-2024 навчальний рік
керівник МО Матвєєнко Л.О.
Науково-методична проблема Бериславського ліцею № 3
Розвиток професійних компетентностей педагога
як передумова якісної освіти
в контексті вимог сучасної школи
Проблема шкільного методичного об’єднання вчителів предметів природничого циклу
Підвищення ефективності та якості освіти шляхом впровадження сучасних форм організації навчальної діяльності учнів
Склад методичного об’єднання вчителів предметів природничого циклу Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3
ПІБ вчителя | Дата народження | освіта | Вуз, рік закінчення | Кваліфікація за дипломом | Посада | Педагогічний стаж | Категорія | Результати останньої атестації | Проблема над якою працює вчитель |
Матвєєнко Людмила Олександрівна | 26.04.1961 | вища | Херсонський державний педагогічний інститут ім. Крупської, 1983 р. | Вчитель хімії і біології | Вчитель хімії, біології | 40 років | Вища, вчитель-методист | Вища категорія, вчитель- методист | Стимуляція розвитку творчих здібностей учнів методом створення творчої лабораторії на уроках хімії, біології |
Сухова Олена Василівна | 06.04.1961 | вища | Мелітопольський державний педагогічний інститут, 1984 р. | Вчитель географії і основ здоров’я | Вчитель основ здоров’я | 39 роки | І | І категорія | Формування компетентностей та саморозвитку на уроках географії |
Лазаренко Ірина Миколаївна | 29.11.1974 | вища | Херсонський державний педагогічний інститут ім.Крупської, 1997 р. | Вчитель біології , географії | Вчитель біології, географії | 24 роки | І | І категорія | Інноваційні технології. Самостійна робота учнів з біології та проблеми її вдосконалення |
Пригода Вікторія Вікторівна | 19.04.1988 | вища | Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 2010р. | Вчитель географії та історії | Вчитель географії, історії | 13 років | І | І категорія | Формування географічної свідомості учнів впровадженням інноваційних технологій навчання |
АНАЛІЗ
роботи МО вчителів предметів природничого циклу( хімії, біології, географії, основ здоров’я) Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3 за 2022-2023 навчальний рік
Впродовж звітного періоду вчителі МО працювали над проблемою «Створення інноваційного освітнього простору як умова всебічного розвитку учнів та вдосконалення професійної майстерності педагогів в умовах Нової української школи». Основним завданням для розв’язання поставленої проблеми була реалізація особистісних підходів щодо активізації пізнавальної діяльності учнів, впровадження технологій дистанційного навчання та методів педагогічної діяльності для посилення соціалізації навчання.
Вчителі біології, географії , основ здоров’я працювали у складі ОЗПЗСО, вивчали нормативну та методичну документацію з питань освіти, викладання шкільних курсів предметів природничого циклу дистанційно, досліджували зміст цифрових технологій та особливості викладання уроків в формі ZOOM – конференцій, проводили консультативну роботу з обдарованими дітьми за допомогою зв’язку через Viber, ZOOM, аналізували, порівнювали і обирали підручники з природничих наук на наступні роки навчання.
Основні напрямки діяльності вчителів були такі: консультаційні, дослідницькі, освітні.
Вчителі МО відкривали обдарованих учнів, розробляли індивідуальні завдання для їх навчання, формували творчі та функціональні знання у школярів.
Аналізуючи результати навчання треба зауважити, що рівень підготовки учнів знизився. Причини цього не тільки у низьких рівнях компетенції учнів.Демотиваторами навчання дітей є їх перебування в смертельно небезпечних умовах,відсутність інтернету, зв’язку та багато різних причин , що обумовлені війною. Отже, вчителі повинні ставити більш високі вимоги до знань та вмінь учнів, на уроках впроваджувати диференційований підхід до опитування , застосовувати систематично контроль знань для обдарованих учнів, впроваджувати проектну діяльность школярів , а саме залучати учнів до групових та індивідуальних проектів. В сучасних умовах заміна лабораторних робіт віртуальними роботами не сприяє всебічному розвитку школярів, але – це розв’язання проблеми виконання програми.
Враховуючи зауваження методкабінету райво, на основі аналізу роботи МО за 2022-2023 н.р.,враховуючи військовий стан та умови навчання, життя учнів, враховуючи недоліки у роботі з обдарованими дітьми, поставлені задачі на майбутній рік:
- діяльність вчителів спрямувати у патріотичному, соціалізуючому, інформаційному, діагностичному, професіографічному, компетентністному, консультативному та освітньому напрямку;
- продовжувати реалізовувати основні вимоги профільного навчання під час викладання хімії, біології, географії, основ здоров’я.
Завдання МО вчителів предметів природничого циклу
1. Організувати освітню роботу з урахуванням основних завдань життєдіяльності школи
2. Організовувати діяльність вчителів з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (навчально-виховна, методична робота).
3. Планувати діяльність вчителів з урахуванням охорони здоров’я та життя дітей, заходів з техніки безпеки.
4. Організовувати діяльність вчителів з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості навчально-виховного процесу, поліпшення якості педагогічної праці.
5. Надавати допомогу вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності.
6. Обговорювати питання з методики викладання предмета, принципових питань програми міністерства освіти .
7.Розглядати питання організації, керівництва і контролю за якістю навчальної роботи.
8.Своєчасно вивчати нормативні документи; організувати виконання нормативних документів; організувати виконання нормативних вимог до навчання та виховання учнів.
9. Координувати освітню діяльність вчителів та організацію їхньої взаємодії в педагогічному процесі.
10. Вивчати та впроваджувати в практику сучасні освітні технології навчання, форми і методи роботи на уроці та в позаурочний час.
Заходи щодо підвищення фахової майстерності педагогів.
Участь у формах методичної роботи:
ПІБ вчителя | Заходи | Термін |
Матвєєнко Л.О. | 1.Виступила на Конференції з обміну досвідом (Засідання МО) “Система тестів як один з найважливіших засобів активізації розумової діяльності учнів і розвитку їх творчих здібностей” | листопад 2023р. |
Лазаренко І.М. | 1.Виступила на засіданні №1 МО “Особливості викладання природничих наук у 5-8 класах в 2023-2024 н.р.” 2. Виступила на засіданні МО №3 Панорама методичних ідей з теми “Методи нервово-психічної підготовки учнів на уроках біології” | серпень 2023р. січень 2024р. |
Сухова О.В. | 1.Виступила на Конференції з обміну досвідом (Засідання МО№2)«Реалізація наскрізних ліній при викладанні предметів природничого циклу» 2.Виступила на засіданні МО№3 з теми “Застосування електронних форм для опитування учнів на уроках” 3. Виступила на педраді “Сучасний учень і шляхи взаємодії з ним” | листопад 2023р. січень 2024р. січень 2024р. |
Пригода В.В. | 1.Виступила на Конференції з обміну досвідом (Засідання МО)”Активізація творчого потенціалу учнів на уроках географії” 2.Взяла участь у Панорамі методичних ідей(засіданняМО№3)з теми “Активізація творчого потенціалу учнів на уроках географії” | листопад 2023р. січень2024р. |
Графік проведення відкритих уроків, позакласних заходів
ПІБ вчителя | Термін проведення | Клас | Предмет | Тема уроку, заходу | Форма проведення | Примітка |
Пригода В.В. | 17.10.23 | 6Б | Географія | Будова літосфери | онлайн- урок | |
Сухова О.В. | 28.11.23 | 5А | ЗБД | Безпека на дорозі | онлайн- урок | |
Лазаренко І.М. | 15.11.23 | 8Б | Біологія | Газообмін у легенях та тканинах. | онлайн- урок | |
Матвєєнко Л.О. | 23.11.23 | 9Б | Хімія | Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу. заміщення, обміну. | онлайн- урок |
Взаємовідвідування уроків.
№ | Учитель | Клас | Тема | Місце,форма проведення | Час проведення | |
1. | Сухова О.В. | 6Б | “Будова літосфери” | відкритий онлайн урок з географії, Пригода В.В. | 17.10.23. четвертий урок | |
2. | МатвєєнкоЛ.О. | 8 Б | “Газообмін у легенях та тканинах. “ | Відкритий онлайн урок з біології, Лазаренко І.М | 15.11.23, третій урок | |
3. | ЛазаренкоІ.М. | 9Б | Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу. заміщення, обміну. | Відкритий онлайн урок з хімії, Матвєєнко Л.О. | 23.11.23 третій урок | |
4. | Пригода В.В. | 5А | ,,Безпека на дорозі” | Відкритий онлайн урок із ЗБД , Сухова О.В. | 28.11.23 ,п’ятий урок |