Одним із пріорітетних напрямків роботи нашого закладу є усунення бар’єрів освіти та в системі підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
Соціалізація дітей з ООП, розвиток їх сильних сторін і талантів та подальша інтеграція в суспільство, формування соціальних компетенцій, створення атмосфери спокійного прийняття відмінностей інших людей, а також залучення батьків до процесу навчання це першочергова задача закладу і всього педагогічного колективу.
Разом бачимо більше
Тісна взаємодія з психологом− для глибшої діагностики емоційного стану дитини, побудови стратегії підтримки.
Класні керівники− наші перші союзники. Саме вони бачать динаміку класу щодня. Важливо тримати з ними постійний зв’язок, давати зворотний зв’язок і поради.
Адміністрація− основа підтримки системних змін. Якщо керівництво школи бачить сенс у безбар’єрності, усі ініціативи мають ґрунт під ногами.
Ми розуміємо, що реалізація права дітей з особливими освітніми потребами щодо рівного доступу до якісної освіти вимагає забезпечення безбар’єрного доступу до закладів освіти та організації безпечного інклюзивного освітнього середовища.
Закон України «Про освіту» чітко визначає, що органи державної влади, місцевого самоврядування та заклади освіти мають створювати для осіб з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти нарівні з іншими здобувачами освти.
Співпраця з командою:
У нашому ліцеї для створення освітнього середовища, соціальної адаптації та гармонійного розвитку учнів з особливими освітніми потребами створено безбар’єрний освітній простір, надаються психолого-педагогічні послуги вчителем-логопедом, дефектологом, практичним психологом, соціальним педагогом, проводяться корекційно-розвиткові заняття, здійснюється психолого-педагогічний супровід та розробка індивідуальної програми розвитку для кожної особи з особливими освітніми потребами.
Запровадження принципів ненасильницького спілкування
Формуємо навички говорити про свої почуття, не звинувачуючи інших.
Вчимо слухати з емпатією, ставити коректні запитання.
Використовуємо мову, яка не принижує, не загострює конфлікт, а шукає рішення.
Робота з учнівським середовищем
Інформаційні години про різні життєві досвіди, емоційний інтелект, повагу до себе й інших.
Класні зустрічі у форматі “відкритого кола” — створення безпечного простору для висловлювання.
Тренінги на теми: дружба, толерантність, «інший не означає гірший», як реагувати на булінг, як підтримати однокласника.
Робота з педагогічним колективом
Підвищення обізнаності педагогів: тренінги, методичні години, аналіз кейсів. супервізія.
Формування емпатійної культури в колективі: обговорення випадків, спільні пошуки рішень, підтримка одне одного.
Ці кроки впроваджувати поступово, але системно. Безбар’єрність − це не разова акція, а новий стиль взаємодії, де всі мають простір бути собою та отримувати підтримку.






