1. Головна
  2. /
  3. МО вчителів математики, фізики...
  4. /
  5. Аналіз роботи МО вчителів...

Аналіз роботи МО вчителів математики, фізики та інформатики у 2023-2024 н.р.

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів

математики, фізики та інформатики

у 2023-2024 н.р.

керівник ШМО
Павленко Н.М.

Протягом 2023-2024 н.р. робота шкільного методичного об’єднання вчителів математики, фізики та інформатики була спрямована на системне формування життєвої компетентності учнів, їхньої здатності успішно розв’язувати завдання в різних сферах життєдіяльності відповідно основних положень Держстандарту України. В умовах воєнного часу вся робота проводилась дистанційно, що додавало суттєвих складнощів педагогам, як у роботі зі здобувачами освіти, так і у самоосвітній діяльності.

Згідно з річним планом роботи методичне об’єднання вчителів математики, фізики та інформатики у 2023-2024 н.р. працювало над єдиною методичною проблемною темою школи “Розвиток професійних компетентностей педагога як передумова якісної освіти в контексті вимог сучасної школи”, яка для вчителів методичного об’єднання сформульована таким чином: “Удосконалення професійної майстерності педагогів впровадженням інтерактивно-комунікативних технологій в навчально-виховному процесі”

   Метою роботи МО було сприяння професійному вдосконаленню особистості педагога, підтримка під час дистанційного навчання, стимулювання творчості вчителя, який веде пошук засобів, можливостей підвищення результативності навчання шляхом впровадження новітніх методик, інноваційних технологій та елементів STEAM-освіти у навчально-виховний процес.

Напрямками роботи методичного об’єднання було:

  • оволодіння передовими педагогічними технологіями;
  • систематичний аналіз програм, навчальних планів, посібників, методичних рекомендацій;
  • постійне підвищення рівня загально дидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально–виховного процесу;
  • виявлення, пропагування та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;
  • проведення обміну досвідом  успішної  педагогічної  діяльності;
  • обговорення, підготовка та проведення відкритих уроків, виховних заходів, надання практичної допомоги вчителям в оволодінні сучасними методами викладання програмного матеріалу;
  • систематичне вивчення рівня знань, умінь і навичок учнів з математики, фізики та інформатики;
  • створення умов для самоосвіти вчителів і забезпечення підтримки у творчій діяльністі педагогів;
  • позакласна і позашкільна робота.

На основі аналізу потреб вчителів проводилася діагностика утруднень та вибір форм підвищення кваліфікації. На засіданнях МО вивчався й узагальнювався кращий педагогічний досвід, матеріали внутрішнього шкільного контролю: результати підсумкових контрольних робіт, перевірки ведення зошитів, інструктивні матеріали тощо. Для успішного оволодіння теоретичним матеріалом щодо проблемної теми школи, над якою працює колектив школи, в 2023-2024 навчальному році, було проведено 7 засідання ШМО у форматі он-лайн. На засіданнях вивчалися  державні програми і підручники, інструктивні матеріали Міністерства освіти і науки України, інтерактивно-комунікативних технології, а також обговорювалися психолого-педагогічні умови розвитку творчості вчителів, прийоми конструювання сучасного уроку.

На засіданнях члени МО опрацьовували критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, особливості викладання математики, фізики та інформатики  в 2023-2024 навчальному році та організацію роботи із здібними учнями. Протягом року вчителі активно впроваджували в освітній процес діяльнісний підхід, опрацьовували методи та прийоми, які можна використовувати під час дистанційного навчання, знайомились із новітніми діджітал-інструментами і онлайн-сервісами, вивчали концепцію НУШ, яка пропонує також впроваджувати інтегроване та проєктне навчання, опрацьовували принципи STEAM-освіти та ділилися власними наробками на засіданнях методичного об’єднання. На останньому засіданні, було проведено аналіз, самооцінку та корекцію власної педагогічної діяльності вчителів.

         Всі вчителі математики, фізики та інформатики брали активну участь в роботі шкільного методичного об’єднання. Протягом року були проведені уроки, виховні заходи, під час яких педагоги продемонстрували свою професійну майстерність щодо впровадження інтерактивно-комунікаційних технологій у навчальному процесі.

      У 2023-2024 н.р. вчителі методичного об’єднання наполегливо працювали зі здібними учнями. Проводились індивідуальні заняття, завдяки чому ліцеїсти показали гарні результати у предметних конкурсах та олімпіадах. Учениця 9-Б класу Кахичко Ілона під керівництвом Жакоміної Т.М. зайняла І місце у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з математики та ІІІ місце у ІІІ етапі олімпіади, Нечипорук Кіра (8-Б) та Кузакова Марина (11-Б) з наставником Чубою Н.О. посіли ІІ і ІІІ місця відповідно у ІІ етапі. Марчук Ілля (11-А) посів І місце у ІІ етапі та ІІІ місце у ІІІ етапі, Кривонос Крістіна (10-Б) має ІІ місце у ІІ етапі олімпіади з фізики під керівництвом Носкової І.О.

Калнауз Іван (9-Б) зайняв ІІ місце у ІІ етапі олімпіади з інформаційно-комунікаційних технологій зі своїм наставником Гудимом В.Ю.

 Традиційною вже є участь учнів ліцею у Міжнародному конкурсі інформаційної грамотності Бобер. У 2023 році прийняли участь 17 учнів. Серед них 5 відмінних результатів, 8 добрих результатів, 4 – успішних.

Учні 7 класу прийняли участь у Міжнародній математично-креативній олімпіаді на платформі JustClass, Головко Віра (7-А) мала результат 94%.

Члени МО активно залучилися до проведення Фестивалю наук та підготували цікаві та пізнавальні заходи до предметних тижнів:

  • Польська І.О. провела у 6-7 класах уроки з логічними головоломками з сірниками , її учні долучилися до Створення віртуальної стінгазети ” Математика – це круто!”
  • Жакоміна Т.М. запропонувала  учням  розв’язування нестандартних задач з практичним змістом у конкурсах «Математичний калейдоскоп», «Математичний марафон».
  • Носкова І.О. зі своїми учнями поринула у Космічну подорож, використовуючи відеоролики і фізичну вікторину.
  • Павленко Н.М. з 5-ми класи знаходили вихід з квест-кімнати, розв’язуючи вправи про трикутники. А також виконали завдання Фотоквесту, Вебквесту з використанням інформаційних технологій. 8-микласники змонтували відеоролики про українських математиків, використання математичних знань у повсякденному житті, математичних та фізичних цікавинок.
  • Гудим В.Ю провів інформаційний захід «Межі в мережі», присвячених Дню безпечного Інтернету, «Інформаційна гігієна під час війни». а також для учні 9-11 класів профорієнтаційний заході «Інформатика і твоє майбутнє».
  • Чуба Н.О. провела цікаві інформаційні хвилинки про українських математиків та цікаві математичні факти.

Члени методичного об’єднання активно працюють над підвищенням свого професійного рівня. Продовжується робота по оволодінню інформаційно-комунікаційними технологіями: підготовка презентацій, проведення уроків з використанням програмних педагогічних засобів, участь у тренінгах та вебінарах на освітніх платформах «На Урок», «Всеосвіта» тощо.

Всі члени методичного об’єднання  багато працювали над підвищенням рівня пізнавальних інтересів і творчих здібностей учнів, активізації їхньої діяльності, використовували різноманітні форми та методи роботи, впроваджували новітні технології навчання.  Участь у роботі методичного об’єднання дало змогу вчителям поліпшити рівень своїх науково-теоретичних знань, практичну майстерність.         

Висновки:

1. Робота МО вчителів математики та інформатики  у 2023-2024 р. була плідною та результативною. Участь вчителів у роботі МО допомогла їм поліпшити рівень своїх науково-теоретичних знань, практичну майстерність, що якісно вплинуло на здійснення компетентного підходу у навчанні і вихованні учнів та активізацію  пізнавальної діяльності учнів, тому роботу методичного об’єднання у 2023-2024 н.р. вважати задовільною.

2. Недоліками у роботі МО можна вважати:

  • недостатнє залучення учнів до участі у конкурсах та олімпіадах;
  • недостатню активність педагогів щодо висвітлення досвіду роботи на освітніх платформах.

Тому у наступному 2024-2025 навчальному році  необхідно спрямувати роботу ШМО  на:

  • Пошук шляхів, засобів, можливостей підвищення результативності навчання (впровадження нових методик, новітніх технологій навчання).
  • Удосконалення  роботи із здібними учнями з метою підвищення рівня результативності їх участі у шкільних та обласних предметних конкурсах, інтелектуальних змаганнях, олімпіадах, МАН.
  • Постійне підвищення рівня загально дидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу.
  • Підвищення рівня позакласної та позашкільної роботи з учнями.
  • Організацію самоосвіти вчителів.
  • Популяризацію власного досвіду вчителів педагогічних сайтах та у фахових виданнях.
  • Використання диференціації навчання спрямованої на створення оптимальних умов для виявлення та розвитку інтересів і здібностей учнів.
  • Продовження роботи над розвитком предметних компетентностей у дітей на уроках.
  • Продовження  роботи з впровадження новітніх технологій навчання і виховання як у діяльність кожного педагога, так й у самостійну навчальну діяльність учнів, тобто залучати  кожного учня до використання комп’ютера, Інтернету, додаткових засобів інформації  для кращої їх підготовки до уроків, підвищення рівня загального розвитку та рівня навчальних досягнень з математики, фізики та інформатики.
  • Вивчення та практичне впровадження технологій дистанційного навчання.

Людям із порушенням зору