1. Головна
  2. /
  3. МО природничого циклу
  4. /
  5. План роботи методичного об’єднання...

План роботи методичного об’єднання природничого циклу

ПЛАН
роботи методичного об’єднання
вчителів предметів природничого циклу
на 2023-2024 навчальний рік
керівник МО  Матвєєнко Л.О.

Науково-методична проблема Бериславського ліцею № 3

Розвиток професійних компетентностей педагога
як передумова якісної освіти
в контексті вимог сучасної школи

Проблема шкільного методичного об’єднання вчителів предметів природничого циклу

Підвищення ефективності та якості освіти шляхом впровадження сучасних форм організації навчальної діяльності учнів

                   Склад методичного об’єднання вчителів предметів природничого циклу Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3

ПІБ вчителяДата народженняосвітаВуз, рік закінченняКваліфікація за   дипломомПосадаПедагогічний стажКатегоріяРезультати останньої атестаціїПроблема над якою працює  вчитель
Матвєєнко Людмила Олександрівна26.04.1961вищаХерсонський державний педагогічний інститут ім. Крупської, 1983 р.Вчитель хімії і біологіїВчитель хімії, біології40 роківВища, вчитель-методистВища категорія, вчитель- методистСтимуляція розвитку творчих  здібностей учнів методом створення творчої лабораторії на уроках хімії, біології    
Сухова Олена Василівна06.04.1961вищаМелітопольський державний педагогічний інститут, 1984 р.Вчитель географії і основ здоров’яВчитель основ здоров’я39 рокиІІ категоріяФормування компетентностей та саморозвитку на уроках  географії
Лазаренко Ірина Миколаївна29.11.1974вищаХерсонський державний педагогічний інститут ім.Крупської, 1997 р. Вчитель біології , географіїВчитель біології, географії24 рокиІІ категоріяІнноваційні технології. Самостійна робота учнів  з біології та проблеми її вдосконалення
Пригода Вікторія Вікторівна19.04.1988вищаМелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 2010р.Вчитель географії та історії Вчитель географії, історії  13 роківІІ категоріяФормування географічної свідомості учнів впровадженням інноваційних технологій навчання

АНАЛІЗ

роботи  МО вчителів   предметів  природничого циклу( хімії, біології, географії, основ здоров’я)  Бериславського закладу повної загальної середньої освіти №3 за 2022-2023 навчальний рік

Впродовж  звітного періоду вчителі МО працювали над проблемою  «Створення інноваційного освітнього простору як умова всебічного розвитку учнів та вдосконалення професійної майстерності педагогів в умовах Нової української школи». Основним завданням для розв’язання  поставленої проблеми була реалізація  особистісних підходів щодо активізації  пізнавальної діяльності учнів, впровадження  технологій дистанційного  навчання та методів педагогічної діяльності для посилення соціалізації навчання.

       Вчителі  біології, географії , основ здоров’я  працювали у складі ОЗПЗСО, вивчали нормативну та методичну документацію з питань освіти, викладання шкільних курсів предметів  природничого циклу дистанційно, досліджували зміст цифрових  технологій та особливості викладання уроків в формі ZOOM – конференцій,  проводили консультативну  роботу  з обдарованими дітьми за допомогою зв’язку через Viber, ZOOM, аналізували, порівнювали і обирали підручники з природничих наук на наступні роки навчання.

       Основні напрямки діяльності вчителів були такі: консультаційні, дослідницькі, освітні.

      Вчителі МО відкривали обдарованих учнів, розробляли індивідуальні завдання для їх навчання, формували творчі та функціональні знання у школярів.

Аналізуючи результати навчання треба зауважити, що рівень   підготовки учнів  знизився. Причини цього не тільки  у низьких рівнях компетенції учнів.Демотиваторами навчання дітей є  їх перебування в смертельно небезпечних умовах,відсутність інтернету, зв’язку  та багато різних причин , що обумовлені війною. Отже, вчителі повинні ставити більш високі вимоги до знань та вмінь учнів, на уроках впроваджувати диференційований підхід до опитування , застосовувати систематично контроль знань для обдарованих учнів, впроваджувати  проектну діяльность школярів , а саме залучати  учнів до групових та індивідуальних проектів. В сучасних умовах заміна лабораторних робіт віртуальними роботами не сприяє всебічному розвитку школярів, але – це розв’язання проблеми виконання програми.

Враховуючи зауваження методкабінету райво, на основі аналізу роботи МО за 2022-2023 н.р.,враховуючи військовий стан та умови навчання, життя учнів, враховуючи недоліки у роботі з обдарованими дітьми, поставлені задачі на майбутній рік:

  • діяльність вчителів спрямувати у патріотичному, соціалізуючому,  інформаційному, діагностичному, професіографічному, компетентністному, консультативному та освітньому напрямку;
  • продовжувати реалізовувати основні вимоги профільного навчання  під час викладання  хімії, біології, географії, основ здоров’я.

Завдання МО вчителів предметів природничого циклу

1. Організувати освітню роботу з урахуванням основних завдань життєдіяльності школи

2. Організовувати  діяльність вчителів з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (навчально-виховна, методична робота).

3. Планувати  діяльність вчителів з урахуванням охорони здоров’я та життя дітей, заходів з техніки безпеки.

4. Організовувати діяльність вчителів з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості навчально-виховного процесу, поліпшення якості педагогічної праці.

5. Надавати  допомогу вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності.

6.  Обговорювати  питання з методики викладання предмета, принципових питань програми міністерства освіти .

7.Розглядати  питання організації, керівництва і контролю за якістю навчальної роботи.

8.Своєчасно вивчати  нормативні документи; організувати виконання нормативних документів; організувати виконання нормативних вимог до навчання та виховання учнів.

9. Координувати  освітню діяльність вчителів та організацію їхньої взаємодії в педагогічному процесі.

10. Вивчати  та впроваджувати в практику сучасні освітні технології навчання, форми і методи роботи на уроці та в позаурочний час.

        Заходи щодо підвищення фахової майстерності педагогів.

          Участь у формах методичної роботи:

ПІБ вчителяЗаходиТермін
Матвєєнко Л.О.  1.Виступила на Конференції з  обміну досвідом (Засідання МО) “Система тестів як один з найважливіших засобів активізації розумової діяльності учнів і розвитку їх творчих здібностей” листопад 2023р.
Лазаренко І.М.1.Виступила на засіданні №1 МО              “Особливості викладання природничих наук у  5-8 класах в 2023-2024 н.р.”   2. Виступила на засіданні МО №3  Панорама методичних ідей   з теми “Методи нервово-психічної підготовки учнів на уроках біології”серпень 2023р.       січень 2024р.
Сухова О.В.1.Виступила на Конференції з  обміну досвідом (Засідання МО№2)«Реалізація наскрізних ліній при викладанні предметів природничого циклу» 2.Виступила на засіданні МО№3 з теми “Застосування електронних форм для опитування учнів на уроках” 3. Виступила на педраді “Сучасний учень і шляхи взаємодії з ним”   листопад 2023р.   січень 2024р.   січень 2024р.
Пригода В.В.1.Виступила на Конференції з  обміну досвідом (Засідання МО)”Активізація творчого потенціалу учнів на уроках географії” 2.Взяла участь у Панорамі методичних ідей(засіданняМО№3)з теми “Активізація творчого потенціалу учнів на уроках географії” листопад 2023р.   січень2024р.

Графік проведення відкритих уроків, позакласних заходів

ПІБ вчителяТермін проведенняКлас  ПредметТема уроку, заходу Форма проведенняПримітка
Пригода  В.В.17.10.23Географія Будова літосферионлайн- урок 
Сухова О.В.28.11.23ЗБДБезпека на дорозіонлайн- урок 
Лазаренко І.М.15.11.23              Біологія      Газообмін у легенях та тканинах.онлайн- урок 
Матвєєнко Л.О.23.11.23ХіміяКласифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу. заміщення, обміну.онлайн- урок 

                                                Взаємовідвідування уроків.

 УчительКласТемаМісце,форма  проведенняЧас проведення
 1. Сухова О.В.  “Будова літосфери”відкритий онлайн урок з географії, Пригода В.В.17.10.23. четвертий урок
 2.МатвєєнкоЛ.О.  8  Б“Газообмін у легенях та тканинах. “Відкритий онлайн  урок з біології, Лазаренко І.М15.11.23, третій урок
 3.ЛазаренкоІ.М.  Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу. заміщення, обміну.Відкритий онлайн  урок з хімії, Матвєєнко Л.О.23.11.23                 третій урок
 4.Пригода В.В.,,Безпека на дорозі”Відкритий онлайн урок із ЗБД ,  Сухова О.В.28.11.23 ,п’ятий урок

Людям із порушенням зору