
1 засідання МО початкових класів Бериславського ліцею №3
На 1 засіданні Тема. Освіта України в умовах дії правового режиму воєнного стану
в серпні 2022 року було обговорено виконання плану за минулий навчальний рік та затверджено новий план роботи, узгоджені завдання на рік щодо реалізації методичної проблеми МО, опрацьовано нормативно-правові документи, що регламентують функціонування початкової школи; погоджено календарне планування на 2024-2025 навчальний рік та практично ознайомлено з питанням «Організаційно – методичні аспекти роботина 2024/2025 навчальний рік».
Значної уваги приділили питанням безпеки , вивченню документів, рекомендацій МОН та готовності до можливих змін військової та епідемичної ситуації .
Спільно із психологом ліцею «Впровадження психологічних вправ в освітній процес»; «Базова психологічна допомога в умовах війни».
Протокол № 1
засідання методичного об’єднання
вчителів початкових класів
від 30 серпня 2024 року
Присутні: Вірьовка С.М., заступник директора з навчально-виховної роботи, усі члени МО
Інструктивно-методична нарада на тему : « Організований початок 2024/2025 навчального року.
Порядок денний:
1. Ознайомлення з планом роботи методичного об’єднання на 2024/2025 навчальний рік
2. Опрацювання нормативно-правових документів:
– Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 2024/2025 навчальному році (лист МОН України);
– Дотримання вимог календарно-тематичного планування уроків.
– Про погодження календарно-тематичного планування, модифікації та адаптації навчальних програм для учнів з особливими освітніми потребами.
3. Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти
4. Цифровий калейдоскоп «Як навчатися онлайн і дбати про безпеку усіх учасників освітнього процесу?»
5. Освітні втрати в початковій школі та шляхи їх подолання
1. Ознайомлення з планом роботи методичного об’єднання на 2024/2025 навчальний рік
СЛУХАЛИ: Сєчну Г.С, голову методичного об’єднання вчителів початкових класів, яка ознайомила присутніх із планом роботи методичного об’єднання на 2024/2025 навчальний рік.
ВИСТУПИЛИ: Яковлєва А.В., вчитель початкових класів, яка запропонувала прийняти запропонований план за основу з можливістю внесення змін протягом навчального року.
УХВАЛИЛИ: План роботи методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу прийняти за основу діяльності МО.
2. Опрацювання нормативно-правових документів:
2.1. Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 2024/2025 навчальному році (лист МОН України);
СЛУХАЛИ: Вірьовку С.М., заступника директора з навчально-виховної роботи, яка ознайомила присутніх із змістом Листа МОН України «Про організацію 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти» № 1/12186-23 від 16.08.2023. Зокрема, вона зазначила, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2023 року№ 782 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні» в закладах загальної середньої освіти 2023/2024 навчальний рік триватиме з 1 вересня 2023 року до 28 червня 2024 року. Освітній процес у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 н. р., відповідно до рішень обласних, Київської міської військових адміністрацій та засновників закладів освіти, може бути організовано за очною, дистанційною формами навчання або їх поєднанням (за змішаним режимом) залежно від можливостей фонду захисних споруд у цих закладах. Організація освітнього процесу в дистанційній формі в закладах освіти на території ведення бойових дій, тимчасово окупованих територіях тощо запроваджується наказом (розпорядженням) засновника закладу освіти за погодженням із керівником адміністрації. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.05.2023 № 563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні» рекомендується закладам освіти, де дистанційно здобувають освіту діти – громадяни України, які очно навчаються в закладі освіти за кордоном, за можливості вжити заходів щодо оптимізації освітнього процесу й урахування результатів навчання з тих предметів, які здобувач (здобувачка) освіти опановує в школі країни перебування.
ВИСТУПИЛИ : Козуб В.Б. , яка наголосила на необхідності врахування цієї інформації в організації навчання і плануванні роботи.
УХВАЛИЛИ: Інформацію взяти до відома і врахувати у плануванні роботи на 2024-2025 навчальний рік.
2.2 Дотримання вимог календарно-тематичного планування уроків.
СЛУХАЛИ:. Сєчну Г.С, , голову МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу, яка повідомила присутнім, що членами методичного об’єднання під час підготовки до нового навчального року здійснено календарно-тематичне планування уроків предметів:
для 1-А, 1-Б, 2 класів у відповідності до Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87) та Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленої під керівництвом О.Я. Савченко та затвердженою наказом МОН України від 12.08.2022 № 743-22;
для 3-А, 4-А, 4-Б класів у відповідності до Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87) та Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленої під керівництвом
О.Я. Савченко та затвердженою наказом МОН України від 12.08.2022 № 743-22 .
ВИСТУПИЛИ: Титаренко М.М., вчитель початкових класів, яка запропонувала здійснювати навчання учнів із вказаних вище предметів у відповідності до складених педагогами календарно-тематичних планувань
УХВАЛИЛИ: Календарно-тематичні планування уроків предметів використовувати у практичній діяльності протягом 2024-2025 навчального року.
2.3. Про погодження календарно-тематичного планування , модифікації та адаптування навчальних програм для учнів з особливими освітніми потребами.
СЛУХАЛИ: Вірьовку С.М, заступника директора з навчально-виховної роботи, яка повідомила присутнім, що у 1-4 класах у 2024-2025 навчальному році навчатимуться діти з ООП , тому вчителям необхідно розробити адаптовані та модифіковані програми з предметів у відповідності до рішення Команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами , засідання якої відбудеться у вересні , відповідно до Навчального плану закладу.
ВИСТУПИЛИ: Марчук О.М., вчитель початкових класів, яка наголосила на необхідності здійснення індивідуального підходу до кожного учня і врахування рекомендацій членів Команди супроводу у розробці адаптованих та модифікованих навчальних програм для учнів з ООП.
УХВАЛИЛИ: Роботу над укладанням адаптованих та модифікованих програм здійснювати у відповідності до рекомендацій Команди супроводу та із урахуванням індивідуальних потреб кожного учня з ООП.
3. Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти
СЛУХАЛИ: Вірьовку С.М., заступника директора закладу, про оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти початкових класів.
Згідно з Методичними рекомендаціями щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 року № 813, результати оцінювання особистих надбань учнів рекомендовано виражати:
результати оцінювання особистих надбань учнів 1-4 класів – вербальною оцінкою, а об’єктивних результатів навчання – у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою (за вибором закладу та на підставі рішення педагогічної ради).
Оцінювання є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня (учениці) та його (її) батьків ( або осіб, що їх замінюють).
Інформування батьків про результати навчання може відбуватися під час індивідуальних зустрічей, шляхом записів оцінювальних суджень у робочих зошитах, інших носіях зворотнього зв’язку з батьками, фіксації результатів навчання у свідоцтвах досягнень.
ВИСТУПИЛИ: Магда О.П., вчитель початкових класів яка запропонувала інформацію узяти до відома і керуватися рекомендаціями у своїй діяльності
УХВАЛИЛИ:
1.Здійснювати оцінювання результатів оцінювання особистих надбань учнів 1-4 класів – вербальною оцінкою, а об’єктивних результатів навчання – у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – рівнево .
2.Рівень результату навчання учнів 3-4 класів визначати з урахуванням динаміки їх досягнень та позначати буквами: П – початковий, С – середній, Д – достатній, В – високий. Враховувати, що оцінка буде допомагати учню( учениці) усвідомлювати власні успіхи і шляхи подолання труднощів.
3.Забезпечити систематичне інформування батьків про результати навчання учнів 1-4 класів шляхом ведення електронного журналу на платформі «Нові знання» та через особисте індивідуальне спілкування з батьками (або особами, що їх замінюють).
4.Класним керівникам 1-4 класів систематично проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо особливостей оцінювання результатів навчання учнів та процесу їх досягнень, що сприятиме спрямуванню оцінювання на розвиток дитини, а не на навчання заради оцінки.
4. Цифровий калейдоскоп «Як навчатися онлайн і дбати про безпеку усіх учасників освітнього процесу?»
СЛУХАЛИ: Сєчну Г.С, голову МО, яка надала інформацію та поради, як дбати про безпеку усіх учасників освітнього процесу під час дистанційного навчання та в умовах воєнного стану. Закликала не ігнорувати сигнали повітряної тривоги та навчати учнів правилам поводження у надзвичайних ситуаціях.
УХВАЛИЛИ: прослухану інформацію взяти до уваги та застосовувати у практичній діяльності під час освітнього процесу.
5. Освітні втрати в початковій школі та шляхи їх подолання
СЛУХАЛИ: Подосіннікову С.Г, про освітні втрати та шляхи їх подолання
УХВАЛИЛИ: На основі монеторингу встановити освітні прогавини та налаштуватись на їх подолання
Голова Сєчна Г.С
Секретар Титаренко М.М